26Febrer2025
Ramon Sagalés, Conseller Delegat de Sagalés, i Anna Sagalés, Directora General Corporativa, en una instantània amb Ousman Umar, fundador de l'oenagé NASCO Feeding Minds.
Durant dècades, la solidaritat amb l’Àfrica s’ha vehiculat a través de l’ajuda alimentària. Ousman Umar, que va emigrar de Ghana sent menor i anys més tard va fundar a Barcelona l’oenagé NASCO Feeding Minds, demana canviar l’enfocament. "Hem d’alimentar ments, no estómacs", insistia Ousman durant la seva visita a Sagalés. Ha aconseguit obrir 17 aules digitals al seu país natal i ara vol fer un nou pas a través d’acadèmies pensades per impartir estudis professionalitzadors. Aquest últim projecte ha rebut el suport de la Fundació La Caixa a través de la seva Convocatòria de Cooperació Internacional.
Ousman va compartir la seva història amb nosaltres, explicant com la seva vivència personal ha influït en la creació de NASCO Feeding Minds. "Jo crec, sens dubte, que el recorregut del meu viatge m’ha fet entendre realment la importància de donar la mà a qui ho necessita", va dir. Va marxar de casa amb 9 anys i va començar el seu viatge amb 12, travessant el desert i arribant a Barcelona després de cinc anys. "He vist morir amics al desert i al mar; he viscut al carrer fins que em van ajudar a tornar a néixer", recordava.
Des de Sagalés, hem col·laborat amb Ousman i la seva organització aportant 100 telèfons mòbils per als seus propòsits educatius, que van ser repartits entre el personal professor i col·laboradors de NASCO a Ghana el març de 2023. "Gràcies a aquesta col·laboració amb Sagalés, hem pogut repartir-los a tot el personal professor que NASCO ha tingut a Ghana, no només al personal treballador directe, sinó a tot l’entorn", va explicar Ousman. Aquests telèfons han ajudat a millorar el control de l'assistència a classe i a difondre el format de les classes a les xarxes socials.
Ousman Umar, fundador de NASCO Feeding Minds, és entrevistat per Nerea Duran, responsable de màrqueting i comunicació de Sagalés, a les oficines centrals.
El següent pas en la nostra col·laboració serà donar-li ordinadors portàtils perquè pugui renovar els materials obsolets i adaptar-se als nous reptes tecnològics. "Els ordinadors ens ajudarien a reformar, a substituir els materials que ja tenim, i que tenen més de 20 anys", va comentar Ousman.
Ousman també va fer una crida a la solidaritat, destacant la importància de les donacions i el voluntariat per continuar amb la seva tasca. "Necessitem socis. No calen molts diners, ni que sigui un euro. Un euro aquí no és res, allà són 17 monedes locals, per tant, em serveix", va dir.
Per acabar, Ousman va deixar un missatge inspirador sobre la importància de la il·lusió i la solidaritat: "Crec que l’èxit és l’acumulació de fracassos sense perdre la il·lusió, però, sobretot, que recordin la gent que mai perdin la il·lusió. A vegades no cal canviar el món, només canviar el món d’una sola persona ja val la pena."
Ousman Umar: "L’ajuda a l’Àfrica ha de ser per alimentar ments, no estómacs" (El Periódico)
Cerca per paraula o data de publicació